2021 - תחזית עולם העסקים

2020 הייתה שנה מאתגרת שפגעה קשות במאות אלפי עסקים, אבל גם בנתה אלפים אחרים.

עם כניסתה של 2021, אני רוצה לשתף אתכם בתחזית עסקית וניתוח השוק.

רגע לפני שאתם יוצאים להתקפה על קהל היעד שלכם, חשוב שתבינו כיצד הולכת להראות השנה הקרובה. צאו להתקפה רק אחרי שתבינו איך בונים מהלכים מנצחים.

איך לכם זמן או משאבים לבזבז על אסטרטגיה מוטעית לעסק.

התחלנו את 2021 עם הרבה אופטימיות - החיסון הגיע.

בזמן כתיבת שורות אלו, מעל מיליון איש חוסנו בישראל.

אמנם ישראל נמצאת שוב בסגר עם נתוני הדבקה גבוהים אבל האופטימיות בשמיים. מה שמסביר את מידת ההיענות הנמוכה של האזרחים לסגר.

מה המשמעויות של האופטימיות הזו?

1. אנשים הולכים לרכוש הרבה יותר - אופטימיות היא מנוע מעולה לכלכלה. אנשים פחות מפחדים להוציא כסף

2. אנשים מוכנים להתחייב יותר - ולכן ירכשו שירותים ומוצרים גדולים יותר - זה הזמן להכין את מערכת הסליקה שלך

3. לאנשים יש צורך לפצות את עצמם - הם הולכים לרכוש מותרות, שירותים חדשים, לטייל, לשדרג - כל מה שחלמו ולא העזו לממש

מתי כל זה קורה?

עד אמצע אפריל אנחנו כבר חוזרים לשיגרה שלפני הקורונה. הדבר היחיד שימנע זאת זו מוטציה חדשה של הנגיף שיוכיח שהוא עמיד בפני החיסונים ואז העולם צפוי לעוד שנה לפחות כמו השנה שחלפה, עד שיימצא חיסון חדש.

אבל העולם השתנה. העסקי ובכלל. דברים שעבדו עד לפני שנה כבר לא יעבדו. גישות חדשות וציפיות חדשות נכנסו למשחק.

מה השתנה?

1. החשיפה ירדה - המדיה החברתית מכירה יותר ויותר בבעלי העסקים כמנוע להכנסות ומכוונת אותם להשקיע כסף כדי להשיג לקוחות.

2. קהילתיות והדדיות הפכו למרכיב חשוב בחוויה העסקית - לקוחות ובעלי עסקים מחפשים את השירותים שהם צורכים בתוך קהילות, כדי לקבל וודאות גבוהה על השירות

3. לקוחות מצפים לרמה אחרת של נוכחות ומקצועיות. המשבר והעסקים הרבים שנסגרו גרמו ללקוחות להיזהר בבחירות שלהם והם בוחנים לעומק את נותני השירותים לפני שהם שולפים את כרטיסי האשראי

מה המסקנות שקריטי להבין כדי שהעסק שלכם ישרוד את השינויים וישגשג ב-2021:

1. טקטיקות שיווק קצרות טווח כבר לא יעבדו

טקטיקות השיווק הזולות שנועדו להביא לידים בטווח זמן קצר נשחקו ופחות יביאו תוצאות.

על מה אני מדבר? על פוסטים ושיווק בסגנון "10 הראשונים יקבלו כך וכך" או "אני זקוק ל-10 אנשים שרוצים להשיג..." - הרבה מדי בעלי עסקים משתמשים בהן והן הולכות לעבוד פחות ופחות. אם השיווק שלכם כולל הרבה פעולות כאלו - אני מציע לכם לחפש טקטיקות חזקות וחדשות. תכף נדבר על זה.

2. המעבר לקהילות יהיה משמעותי יותר

קהילות יהיו המקום בו אנשים יחפשו תשובות ויעקבו אחרי בעלי עסקים. לכן, השתייכות לקהילות, פעילות בקהילות, והכי חשוב - ניהול קהילות - יכול להיות אפיק שיווקי אסטרטגי לעסק שלכם.

3. המותג ובניית מותג - האסטרטגיה הכי משמעותית

זו המסקנה הכי משמעותית. עסק שלא יחשוב מותג, יתקשה מאד להתקדם. ואני לא מדבר על מותג במובן של קוקה קולה. אני מדבר על התנהלות מנטלית ואסטרטגית של מותג:

- אסטרטגית תוכן ברורה ומתוכננת קדימה

- איכות עבודה של מותג

- יעדים ברורים מהם נגזרות תוכניות שיווקיות ותוכניות פעולה

- שימוש בטקטיקות שיווקיות התומכות חיזוק המותג עם ראייה לטווח ארוך

- עבודה עם סיסטמה ברורה ובלי שליפות מהמותן

אז איך העסק שלכם נכנס ל-2021?

האם השיווק יהיה מושחז, עם אסטרטגית תוכן ברורה, ובניית מותג, או שליפות מהמותן וחיפוש אינסופי של לידים?

מוזמנים להצטרף אלינו לקהילת הסמוראים - קהילת העסקים הכי מושחזת וחזקה ל-2021

מועדון הסמוראים

המעטפת המלאה לבעלי עסקים -

ליווי עסקי ומנטלי

לפרטים

ofer Samurai_logo_end-01 על רקע שחור.png
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
עופר מכמל
מגדל עסקים, קניון עזריאלי ראשונים, ראשל"צ
054-681-1182

מדיניות הפרטיות של אתר סמוראי בעסקים: השארת פרטים לסמוראי בעסקים בכל מדיה, לרבות פייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין, או בכל דרך החושפת פרטי התקשרות, מאשרת שליחת תוכן עסקי וחומר שיווקי. ניתן להסיר מרשימת התפוצה בכל רגע.