top of page

איך מייצרים סרטונים בקלות ובעקביות

כדי לעמוד ביעד של סרטון מקצועי אחד לפחות בשבוע צריך לפעול על פי סיסטמת תוכן.


אני פועל לשם כך בארבעה מישורים:

  1. המישור הראשון - המישור הטכני. מצד אחד, ברור לי שאם אני רוצה סרטון אחד כל שבוע, אני צריך שכל התהליך יהיה קל לתפעול, זמין ובמחירים סבירים. לכן אני מצלם במרחב העבודה היומיומי שלי עם רקע שמשקף אותי ואת סמוראי בעסקים, כפי שניתן לראות מאחורי, ואני נעזר בציוד שזמין בשוק ובמחירים סבירים. מצד שני, אני רוצה סרטונים מקצועיים, ולכן אני מצלם עם תאורה וסלולרי בעל מצלמה איכותית כדי לקבל צילום מצוין, אני נעזר במיקרופון שמתחבר לסלולרי כדי לקבל סאונד איכותי ואני נעזר בחצובה כדי שהצילום יהיה יציב. בנוסף, וזו ההשקעה הכספית העיקרית, אני נעזר בעורכת וידאו שמסדרת את הסרטון, מוסיפה את הכתוביות ואת התוספות הויזואליות, כדי לקבל סרטון מקצועי ונגיש.

  2. המישור השני - מישור הסיסטמה. זה המישור החשוב שעוזר לי לייצר ודאות ביצירת הסרטונים. המישור הזה מתחלק לשני חלקים:

    1. החלק הראשון - מקום מרכזי שבו אני שומר את כל התכנים. אני מחזיק קובץ וורד בגוגל דרייב של סמוראי בעסקים בו אני כותב את כל התכנים ששווה להוציא עליהם תוכן. לאו דווקא סרטונים. גם מאמרים או מחקרים. כל פעם שיש לי רעיון לתוכן, אני מיד מוסיף אותו לרשימה, כדי לוודא שאני לא שוכח אותו. כמובן שכל פעם שאני משחרר תוכן, אני דואג לסמן זאת בקובץ.

    2. החלק השני של מישור הסיסטמה - הפרדה בין חלקי הביצוע. יש זמן שבו אני כותב את התוכן של הסרטון, יש זמן שבו אני מסריט ואחרי זה באה העריכה, ויש את הזמן שבו התוכן מתוזמן בפלטפורמות השונות שלי. מה זה אומר? זה אומר שאת הסרטון כתבתי שבועיים לפני שהוא פורסם, הסרטתי והוא נערך שבוע קודם למועד הפרסום והוא עלה ותוזמן בכל הפלטפורמות יומיים לפני מועד הפיכתו ציבורי. למה זה טוב? זה יוצר ודאות. יש לנו בלת"מים שונים בחיים. ואנחנו רוצים לוודא ששום בלת"מ לא פוגע לנו בסיסטמה. הסיכוי שאני לא אצליח לפרסם סרטון נמוך מאד. כי יש לי חלונות בזמן בהם אני מכין ומצלם והם כולם מתקיימים הרבה לפני שהתוכן אמור להתפרסם. כך שיש לי זמן לטפל בכל שינוי או בלת"מ ועדיין לעמוד ביעדי פרסום התכנים שלי.

  3. המישור השלישי - מקור התוכן לסרטונים. וכאן הדבר החשוב ביותר הוא הקשבה. תקשיבו ללקוחות שלכם, לקהל שלכם, לקהילה שלכם - לכל מי ששואל שאלה או מעלה סוגיה. זה המקור הטוב ביותר ליצירת תוכן.כל שאלה כזו או אתגר שעולה צריך להיכנס לרשימת התכנים שלכם, אותו קובץ שהזכרתי במישור הסיסטמה. ואל תמעטו בפרטים. זה קובץ סודי שלכם. רק אתם רואים אותו. תדאגו לרשום שם את כל הפרטים שיעזרו לכם להפוך את הרעיון לסרטון או תוכן מושחזים ביותר - מה הייתה הסיטואציה? מה הקושי? מי העלה את הקושי? איזה כיוונים יש לכם לתת ומה חשוב שיופיע בתוכן? כל זה יעזור לכם להפוך את הרעיון לתוכן מושחז גם אם תגיעו לכך שבועות אחרי.

  4. המישור הרביעי - אני קורא לו "אם כבר אז כבר". אם כבר אתם בונים סיסטמה ומייצרים סרטונים, אז תדאגו שהם יחיו לנצח. דאגו להעלות אותם לפלטפורמות שהן forevergreen - כלומר, פלטפורמות בהן התכנים נשארים לנצח. ברוב המדיה החברתית, התוכן שלכם הופך להיסטוריה תוך יום או יומיים. אני מציע להעלות תכנים ליוטיוב או quora - פלטפורמות שדואגות לקדם את התכנים שלכם ומציגות אותם כאופציות לצפייה. כמוכן, גוגל סורקת את הפלטפורמות האלו, כך שיש סיכוי שאם נעזרתם במילים חזקות כדי לתאר את הסרטון שלכם, אז גוגל יראה אותו כאופציה לצפייה. בתמונה אתם רואים את מניפת הפלטפורמות של סמוראי בעסקים. כל הסרטונים עולים תחילה ליוטיוב ואז אני דואג להפנות לסרטון מכל אחת מהפלטפורמות בהן אני פועל, כולל המדיה החברתית.

אוקי, אז אלו ארבעת המישורים. אבל איך מתחילים?

הנה שישה צעדים שאתם רוצים לבצע כדי לבנות סיסטמה של סרטונים חזקים:

  1. צעד ראשון - צרו רשימה ארוכה ככל שאתם יכולים של תכנים שמעניינים את הקהל שלכם. על האתגרים, הכאבים, הצרכים, הכלים שאתם יכולים לדבר עליהם - כל מה שהלקוחות שלכם רוצים לשמוע מכם. הרשימה הזו כאמור, צריכה לשבת במקום זמין לכם בכל רגע ומקום, כדי שתוכלו להוסיף לה תכנים שעולים לכם ביוםיום.

  2. צעד שני - בחרו את הסרטון הראשון וצרו עבורו את התוכן. בין אם אתם מחליטים לכתוב תסריט מלא או רק נקודות - חשוב שתחשבו על המסר העיקרי שאתם רוצים להעביר ותרשמו אותו. אם יש משהו שמבאס אותי זה שהוצאתי סרטון ואז נזכרתי בתוכן חשוב שלא נכנס. לכן השלב הזה חשוב מאד עבורי ואני מקדיש לו תשומת לב.

  3. צעד שלישי - תסריטו את הסרטון. ואז צפו בו ותרגישו שאתם מרוצים. אם לא, תסריטו שוב. עד שתהיו מרוצים. אל תתעצלו. טיפ מושחז - לעולם אל תעלו את הסרטון הראשון שהסרטתם. סביר להניח שאתם מסוגלים לרמה גבוהה יותר. בעיקר בהתחלה, גרף השיפור משמעותי מאד אז תעשו כמה טייקים לפני שאתם ממשיכים.

  4. צעד רביעי - תבצעו עריכה מינימלית. כזו שנותנת תחושה של מקצועיות אבל לא מוגזמת. כי אנשים לא באים בשביל העריכה והפירוטכניקה. אלא אם אתם מומחי מדיה והפירוטכניקה היא כרטיס הביקור שלכם, סביר שאנשים יצפו בסרטון בעיקר בגלל התוכן שאתם מעלים בו. ישנם קורסים מצוינים לעריכה בסיסית וכמובן שאפשר לתת לאיש מקצוע. תלוי בתקציב שלכם.

  5. צעד חמישי - תחליטו מתי הכי סביר להעלות את הסרטון - מתי הכי סביר שהקהל שלכם יצפה בו. ואז, תתזמנו את העלייה של הסרטון.

  6. צעד שישי - תהפכו את כל חמשת הצעדים לסיסטמה. שימו כל שלב ביומן. והנה יש לכם סיסטמה. ברור שהיא עוד תשתנה ותשתפר. אבל זו נקודת התחלה מצוינת. לא עוד שליפה מהמותן, אלא סיסטמה ליצירת סרטונים.

עוד סרטונים שבעלי עסקים אהבו:


רוצים לבנות סיסטמה עסקית מושחזת שמביאה תוצאות?

אני אשמח לשוחח אתכם.

כל מה שצריך זה להשאיר פרטים או להתקשר אלי.


הצטרפו אל תוכנית הליווי העסקי המהירה והבטוחה לקפיצה משמעותית בהכנסות העסק

ofer Samurai_logo_end-02.png
ליווי פרימיום לבעלי עסקים_edited.png
bottom of page