רגע לפני שאתם שוכחים מהקורונה...

בחודשיים האחרונים עבדתי עם בעלי עסקים רבים. דרך שיחות טלפון, הרצאות זום, קהילת סמוראי בעסקים ועוד. ולאורך הדרך ראיתי איך בעלי עסקים מתמודדים עם המשבר והמגבלות.


היו את אלו שהפכו את הקורונה להזדמנות.

בכל מובן.

בילו יותר זמן עם המשפחה,

לקחו החלטות אסטרטגיות על החיים והעסק,

השקיעו יותר בצמיחה של העסק,

פעולות שבימי השגרה העמוסים לא תמיד מוצאים להם זמן.


ויש את אלו שהשתבללו, נכנסו מתחת לשמיכה. חיכו שהצונאמי יעבור. אנשים ובעלי עסקים שהרגישו שהקורונה והמגבלות מושכות אותם לאחור ולמטה.


מה שהיה בעיני מעורר השראה לגלות זה שהשוני לא היה קשור לתחום העסק.


כלומר, השאלות האם העסק יכול למכור תחת המגבלות או לא, האם יש לקוחות כרגע, או האם העסק יכול לפרוח דווקא בזכות הקורונה - השאלות האלו לא היו השוני בין בעלי עסקים שהגיבו אחרת למשבר. כלומר, לכל הגורמים החיצוניים האלו לא הייתה השפעה ממשית על התגובה ודרך ההתמודדות של בעל העסק.


אז מה כן השפיע? מה היה הגורם שאיפשר לבעלי עסקים להגיב בצורה אפקטיבית ולהתמודד?


איך זה שרפלקסולוגית שמרה על מתח גבוה מאד של עשייה, קשר אינטנסיבי עם הלקוחות ונהנתה לאורך כל הדרך למרות שבפועל אסור היה לה לטפל?

ומצד שני, מטפלת זוגית ויתרה כמעט לחלוטין על העסק ולא עשתה כל פעולת שיווק או מיתוג, כאשר כל כך הרבה זוגות מתמודדים עם קושי משמעותי בזוגיות וזקוקים לה, כי הקורונה מציפה קשיים זוגיים?


מה שקבע את דפוס הפעולה זה דפוסי החשיבה והחוסן המנטלי של בעל העסק.

והדפוסים האלו היו שם עוד לפני הקורונה.

המשבר רק הציף אותם והגדיל את ההשפעה של אותם דפוסים על דרך הפעולה ואיך בעל העסק מתמודד עם מצבי קיצון ואתגרים, בפרט עם ימי הקורונה.


בעלי עסקים שחושבים קדימה ויש להם יעדים, מוכנים יותר מבחינה מנטלית למשברים, בטוחים בדרך של עצמם וביכולת שלהם להתמודד.

בעלי עסקים כאלו הוכיחו עמידות גבוהה יותר.


הם מצאו פתרונות. גם עסקיים וגם כלכליים. והצליחו לשמור בקלות יחסית על אנרגיה גבוהה, חשבו על צעדים אפקטיביים לשיפור המצב והגיעו לסוף המשבר בעמדת פתיחה טובה, גם אם העסק שלהם לא יכל לתת שירות, כמו הרפלקסולוגית.


למה אני מדבר על החזרה לפעילות ותפוקה מלאה מתוך התבוננות על התפקוד בזמן המשבר?

כי אפשר ללמוד מכך הרבה מאד על עצמנו ועל ניהול החיים וכמובן על העסק שלנו.


משבר הקורונה יצר לכולנו אתגר משמעותי. אבל אם כבר אתגר, אז לפחות שנראה גם את ההזדמנות שניתנה לכולנו - לבנות משהו חזק יותר ויציב יותר. עסק ואופי שיודעים להתמודד עם המצב.


ברמה העסקית, אין לנו כל כך ברירה.

השוק השתנה.

הלקוחות השתנו.


מהפכת הזום, שמירת מרחק, משלוחים, עבודה בדיגיטל - כל אלו כבר כאן והם לא הולכים להעלם.


לעומת זאת, התודעה שלנו מתקשה לעשות את השינוי.

ואם לא נתעקש לצמוח ברמה התודעתית, אנחנו נמצא ששום דבר לא השתנה.


המוח שלנו מחפש את כל הסימנים שהכל בסדר ושאפשר לחזור לשגרה.

ואני מבטיח לכם - הוא ימצא את הסימנים שהוא מחפש.


והסימנים האלו יתנו לו את הלגיטימציה לחזור לדפוסי החשיבה של פעם -

לכבות שריפות,

לא לתכנן מספיק רחוק,

לא לבנות מוצרי פרימיום.

לא להכין את העסק למשבר הבא (שברור לכולם שהוא יגיע)


אותם הרגלים מחשבתיים ודפוסי חשיבה שהיו קודם לכן.


השינוי שהעולם עובר הוא הזדמנות משמעותית.

לא פחות משזו הזדמנות עסקית, זו הזדמנות תודעתית.


לשנות את הדיסק.

לעבוד על החוסן המנטלי שלנו.

לבנות משהו שונה.

לא רק במודל העסקי. אלא קודם, והכי חשוב - בדרך החשיבה שלנו.

בדרך שבה אנחנו מאמינים שהעולם פועל ומה אנחנו יכולים לעשות בו.


איך עושים את זה?

השלב הראשון - מודעות - מהם הדפוסים איתם הגענו לקורונה? הפחדים שניהלו את העסק שלנו, דפוסי החשיבה שמנעו מאיתנו מלהתקדם, איזורים בעסק שהיו תקועים.

ככל שנעז להאיר על המקומות האלו, כך נוכל לעשות עבודה תודעתית עמוקה יותר.


השלב השני - הכרה - הכרה בדרך שבה אנחנו מתמודדים עם משברים ושינויים. האם קודם כל עולה לחץ ורצון לברוח? או שיש שם זיהוי הזדמנויות? הדרך בה הגבנו לשינויים במהלך המשבר, זו הדרך בה אנחנו מגיבים לכל שינוי, גם בלי משבר גלובלי. אנחנו מגיבים מאותו מקום כאשר לקוח עוזב אותנו, כאשר נכנס מתחרה נוסף, כאשר השיווק שלנו לא משיג את התוצאות שהיינו רוצים להשיג.


השלב השלישי - זיהוי דפוסי חשיבה ופעולה אוטומטיים - לכולנו יש תגובות ודפוסים אוטומטיים. יש דפוסים מקדמים ויש דפוסים מעכבים. ככל שנזהה את הדפוסים - גם המקדמים וגם המעכבים - נוכל לעשות עבודה תודעתית טובה יותר בלחזק את הדפוסים המקדמים ובלהחליף את הדפוסים המעכבים.


השלב הרביעי - יעדים - איזה שינויים אני רוצה לבצע ברמה העסקית והתודעתית כדי לשפר את יכולות ההתמודדות וביצועי העסק? ולהפוך אותם ליעדים לתקופה הקרובה.


למה הגישה הזו טובה?

כי היא בונה חוסן מנטלי גבוה.

היא משפרת את הביטחון שלנו בעצמנו וביכולת שלנו להתמודד עם מצבי קיצון ומשברים.

היא יוצרת וודאות גבוהה בדרך. ולכן גם מייצרת שלווה.

הגישה הזו היא ביטוי למנהיגות ולקיחת אחריות.

זו הדוגמה האישית שנרצה לתת לילדים שלנו.

היא הדרך להפוך את העסק שלנו לעסק משגשג ויציב.


אז רגע לפני שאתם משחררים את המשבר וממשיכים הלאה...

קחו החלטה - לגדול תודעתית ומנטלית.


תהיו סמוראים.

זה העסק שלכם.

אלו הילדים שלכם שמביטים בכם בכל משבר.


אל תתנו לדפוסים הישנים לנהל לכם את החיים והעסק.


ואם עוד לא הצטרפתם לקהילת סמוראי בעסקים - זה הזמן להצטרף.

הקהילה היא מסגרת עסקית ללא עלות, עם כלים, מענה לשאלות, נטוורקינג ועוד.

לחצו על הלינק - מצטרפים לקהילת סמוראי בעסקים

מועדון הסמוראים

המעטפת המלאה לבעלי עסקים -

ליווי עסקי ומנטלי

לפרטים

ofer Samurai_logo_end-01 על רקע שחור.png
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
עופר מכמל
מגדל עסקים, קניון עזריאלי ראשונים, ראשל"צ
054-681-1182