איך לכתוב ולשווק מדריך מקצועי

קודם כל נתחיל עם השאלה "למה בכלל כדאי לכתוב מדריך?". מדריך הוא אמצעי יחסית זול לבנות שם ואוטוריטה עם קהל היעד שלכם ולהגדיל את החשיפה. המדריך הוא תוכן מקצועי שניתן לרוב ללא עלות, שמאפשר לכם להגיע להרבה קוראים רלוונטיים. בעזרת ניהול נכון של חשיפת המדריך, חלק מהקוראים יכול להפוך בהמשך הדרך ללקוחות משלמים שלכם.

אחת השאלות שאני הכי הרבה נשאל בהקשר של מדריכים מקצועיים היא בנושא התוכן - על מה לכתוב ומה להציע. הנה כמה המלצות שלי:

  1. מדריך איכותי עם תוכן וואו - אני ממליץ לכם להציע תוכן איכותי שתורם הרבה לקהל שלכם. תנו את התוכן הכי טוב שלכם. תוכן שמציג אתכם בתור אוטוריטה בתחומכם ויוצר שינוי לקוראים. אני מניח שחלקכם אומר - אבל אז הם לא זקוקים לרכוש מאיתנו. אז נכון, יש סיכוי שחלק מהאנשים יצליחו להגיע לתוצאה רצויה בזכות המדריך ואולי לא ירכשו בשלב הזה מכם שירות בתשלום. אבל זה החלק הקטן. רוב הקהל שלכם יהיה זקוק לעזרה נוספת. ומדריך איכותי ומקצועי יעזור להם לבחור בכם על פני התחרות.

  2. מדריך פרקטי - הקהל שלכם רוצה תוצאות. ולכן אני ממליץ להציע לו פתרונות ברורים לאתגרים שהוא מתמודד איתם, כך שהקהל ממש יראה שינוי בחיים בזכות המדריך. לדוגמה, בתחום הזוגיות - 3 השאלות שאת רוצה לשאול את הדייט שלך כדי להבין אם הוא רציני. ברור שיש לכך הרבה ביקוש וזה מאד פרקטי.

  3. המדריך עומד בפני עצמו. כלומר התוכן, הפתרון - כל מה שהמדריך מציע צריך לעמוד בפני עצמו, והקורא אינו זקוק לכם כדי להבין ולממש את מה שהמדריך אומר. אחרת, אין טעם במדריך. סביר שמדריך שאינו עומד בפני עצמו רק ייצור אנטגוניזם כלפיכם וזו ממש לא המטרה.

ולגבי מבנה המדריך אין כאן תשובה מוחלטת וכמובן המבנה תלוי בתחום העיסוק ובנושא המדריך. אבל יש כמה מרכיבים שאני ממליץ לשקול להוסיף למדריכים שלכם:

  1. הצגת הבעיה - מה הכאב או הצורך שהמדריך הזה בא לפתור? או במילים אחרות, למה כדאי לקהל לקרוא את המדריך הזה. חשוב שהקהל יבין כבר בהתחלה שהמדריך מדבר אליו וכדאי לו להשקיע את הזמן.

  2. הצגה קצרה של הפתרון - סוג של טיזר. כדי לעזור לקהל להבין שהוא הולך לקבל פתרון לבעיה שהוצגה. בשלב הזה אפשר להוסיף תרשים זרימה או סכימה של הפתרון, שיגרה את הקהל להמשיך לקרוא את המדריך.

  3. הצגה עצמית שלכם. נקודת המוצא היא שהקורא נתקל בכם בפעם הראשונה כשהוא קורא את המדריך. אל תניחו שמי שקורא את המדריך קרא כבר תוכן אחר שלכם או מכיר אתכם. ולכן המדריך צריך להציג אתכם באופן מלא, את הניסיון הרלוונטי, את היכולות וההצלחות שלכם בתחום, כולל התעודות והלימודים וכל מה שמבסס את האוטוריטה שלכם אל מול קהל היעד.

  4. הפתרון המלא. כאן אתם נותנים את התוכן הכי טוב שלכם. זה המקום שבו אתם פותרים לקהל את הבעיה עליה המדריך מדבר. אל תתקמצנו ואל תקצרו. תנו את הפתרון הכי טוב שלכם. זה ישתלם לכם בהמשך.

  5. הצעה להמשך שירות. קהל שקרא את המדריך והגיע עד הסוף, סביר שהוא בשל יותר להצעת שירות בתשלום. אז כאן המקום להציע לו שירות ייחודי לקוראי המדריך או הטבה לקוראי המדריך - כדי למשוך אותו ליצור קשר וכבר לרכוש שירות.

אז כתבתם מדריך מצוין. ועכשיו לשאלה החשובה ביותר - מה עושים עם המדריך? איך גורמים לאנשים לבקש אותו?

קיימות כמה אפשרויות אבל מה שחשוב זה שאתם רוצים להפיץ אותו כמה שיותר לקהל היעד שלכם. זה יכול להיות לרשימת התפוצה שלכם, לקהילה שלכם, במדיה החברתית, בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק, קבוצות וואטסאפ, רשימת לידים וכמובן שאפשר גם להקים קמפיין ממומן. עלות לידים לתוכן חינמי היא לרוב זולה משמעותית מעלות ליד למטרת מכירה.

את המדריך אתם רוצים למקם באתר שלכם, בעמוד נחיתה ייעודי למדריך. כדי שמי שרוצה, ישאיר פרטים ויקבל אותו למייל. במצב הזה הפיקסל של פייסבוק גם צובע את המתעניין, מה שיאפשר להציג לו בהמשך מודעות ממומנות.

אחרי שהפצתם, חשוב שיהיה מהלך חכם מול מי שהוריד את המדריך - מהלך של מיילים שמציע הצעה קונקרטית ומדרבן לקרוא, אולי שיחת טלפון או קמפיין ממומן - מגוון פעולות שגורמות למי שהוריד את המדריך גם לקרוא וגם להתעניין בשירותים שלכם.

נקודה שחשוב להבין: מדריך אחד זו לא הדרך. כמו שפודקאסט, אנשים שומעים עליו רק בפרק ה-20 ואז חוזרים לשמוע פרקים קודמים? ככה גם במדריכים. יתכן והמדריך הראשון לא ייצור אימפקט משמעותי. אבל אם תייצרו 5 מדריכים איכותיים, תפיצו אותם ביעילות ותנהלו את הקשר עם מורידי המדריכים, סביר שתראו תוצאות הרבה יותר משמעותיות.

אז איזה מדריך החלטתם לכתוב? איך ואיפה אתם הולכים להפיץ אותו?

באתר של סמוראי בעסקים תמצאו מגוון של מדריכים מצוינים לבעלי עסקים. מוזמנים להוריד

הצטרפו אל תוכנית הליווי העסקי המהירה והבטוחה לקפיצה משמעותית בהכנסות העסק

ofer Samurai_logo_end-02.png
ליווי פרימיום לבעלי עסקים_edited.png