סוף עידן הבינוניות

ראיתי פוסט שהרתיח אותי.

מישהי כתבה שהיא מקנאה בדור שבו הייתה וודאות תעסוקתית - אנשים עבדו 40 שנה באותו מקום ויצאו לפנסיה.

אני מניח שהרבה חשים חוסר וודאות.

הרבה שכירים מרגישים שאפשר בקלות לוותר עליהם.

רוב בעלי עסקים נמצאים במצב הישרדותי.

וזה לא משנה באיזה תחום הם.

לאורך כל הקריירה שלי ראיתי גם את אלה וגם את אלה.

בהייטק ראיתי רבים שהועזבו, או שהחברה נסגרה, והם היו בחרדה עצומה - איך הם משיגים עוד משרה ומה יעשו.

ומאז שאני עובד עם בעלי עסקים, פגשתי מאות ואולי כבר אלפי בעלי עסקים - רובם בקושי סוגרים את החודש, ואין להם מושג כמה יכניסו עוד חודש.

עכשיו הרוב יגיד שזה לא אותו דבר.

שעולם השכירים ועולם בעלי העסקים זה שני דברים שונים, עם אתגרים שונים לגמרי.

בעלי עסקים יגידו שלשכירים יש פנסיה, וודאות על גובה ההכנסה, רציפות הכנסה.

שכירים יגידו שלבעלי עסקים אין תקרה, יש חופש בחירה ושליטה גבוהה יותר.

צר לי חברים - זה הכל סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו.

גם לשכירים וגם לעצמאים יש את הכל.

חופש, פנסיה וגם וודאות גבוהה.

ראיתי שכירים עוזבים חברה ותוך שנייה נחטפים ע"י חברה אחרת ובשכר גבוה הרבה יותר.

אני פוגש בעלי עסקים שלוקחים חופש באמצע השבוע, סתם ככה, ויש להם פנסיה וגם וודאות על ההכנסות.

איך אתם מסבירים?

איך הם שונים?

השבוע ראיתי פוסט של מישהי שאמרה שהיא מקנאה בדור הקודם, שהייתה יציבות תעסוקתית.

וזה הטריף אותי.

למה?

כי יציבות תעסוקתית זה בינוניות!

מי שסומך שהמדינה, ההסתדרות, או חוזה אישי ישמרו לו על מקום העבודה זה אדם בינוני.

אנחנו נמצאים בעידן המצוינות!

וודאות תעסוקתית משיגים בדרך אחת בלבד - הופכים מצוינים.

אם הערך שאתם מביאים ללקוחות או לחברה שאתם עובדים בה גבוה ממה שמשלמים לכם - תהיה לכם וודאות!

איך עושים את זה? הנה כמה עקרונות:

👈 תבינו את צרכי הלקוח (המנהל אצל שכירים) - מה באמת צריכים מכם? ותדאגו להיות ממש טובים בלספק את זה

👈 תאמצו גישת "איך אני יכול לעזור לך?" - אני לא מכיר מנהל שפיטר עובד ששאל אותו כל יום איך הוא יכול לעזור לו (למנהל). אני לא מכיר לקוח שעזב בעל עסק שכל הזמן חיפש לעזור לו

👈 התחלתם עבודה או שירות ללקוח? שימו את עצמכם בסוף הדרך המשותפת - מה הייתם רוצים שיגידו עליכם אז? עכשיו תפעלו בכל רגע כדי להגיע לשם - תרגיל מחשבתי מעולה.

👈 שחררו תחרות - אין באמת תחרות. יש לקוחות לכולם (בהחנה שיש לכם באמת שירות שרוצים). תעזרו למתחרים שלכם, תעזרו לקולגות, חפשו איך אתם יכולים לעזור לכל אחד - זה ממגנט, אנשים יתמכרו אליכם וזה שם אתכם מעל כולם

👈 אל תעגלו פינות. אף פעם!

👈 תשתפרו. לא משנה כמה אתם טובים, חפשו עוד קורס, פעילות, או תהליך שישפרו אתכם ואת השירותים שלכם

👈 תרחיבו את השירותים שלכם - זה נכון גם כשכירים. מי שמציע את אותו השירות לאורך זמן רב, ישתעמם מעצמו ויבריח לקוחות

👈 זהו טרנדים של העולם שבו אתם חיים. מצרף בסוף לינק לפוסט על הטרנדים העסקיים ל-2020. דאגו להיות בעניינים.

אז תהיו מצויינים.

לא משנה מה אתם עושים.

אף אחד לא ידאג לרווחה, לפנסיה או לוודאות שלכם.

רק אתם.

מועדון הסמוראים

המעטפת המלאה לבעלי עסקים -

ליווי עסקי ומנטלי

לפרטים

ofer Samurai_logo_end-01 על רקע שחור.png
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
עופר מכמל
מגדל עסקים, קניון עזריאלי ראשונים, ראשל"צ
054-681-1182