טרנדים עסקיים ב-2020

הרבה מנטורים ויועצים עסקיים הולכים לדבר איתכם בימים הקרובים על יעדים, חזון, מטרות וכל הבלה בלה הזה ל-2020.

אבל אם לא תשימו לב לטרנדים העסקיים לשנת 2020 שאני מתאר במאמר הזה, יש סיכוי גבוה שפשוט לא תהיו רלוונטיים עד סוף השנה.

אז תהיו סמוראים ותקראו ⚔️

 

שפע של בחירה
בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית באנשים שעושים הסבה לתחומים חופשיים. מגוון התחומים, זמינות המדיה והשיווק, והאפשרות (לעיתים רק לכאורה) לעשות הכל לבד מהבית, גורמים ליותר ויותר אנשים להפוך לבעלי מקצוע חופשיים.
כתוצאה, התחרות הולכת וגוברת. ללקוח יש שפע של אופציות והוא יכול לחפש את בעל העסק הכי מתאים עבורו.
והטרנד הזה רק הולך לגדול, ככל שהאפשרויות הולכות ומתרחבות.
המשמעות עבור בעלי עסקים: בעלי עסקים יהיו חייבים להתמקד ולהתמקצע. הסטנדרטים של הלקוחות ימשיכו לעלות והם ידרשו התמחויות. בעל עסק שיהיה מקצועי וממוקד על קהל יעד ברור, יוכל להתמודד עם התחרות ולהתבלט מעליה.

 

להיות עטופים במקצוענים
כחלק מהציפיה למקצוענות, הלקוחות בוחנים את העסקים בזכוכית מגדלת. בעל עסק לא יוכל לאפשר לעצמו עסק שמתנהל באופן חובבני ולצפות שרק מתוך המקצועיות שלו, יבואו לקוחות.
המשמעות עבור בעלי העסקים: בעלי עסקים יתמקדו יותר בלהיות מקצוענים בתחומם וישכרו שירותים מקצועיים לניהול הפעילויות השונות בעסק - בניית אתר, שירותי משרד, ניהול מדיה, כספים

 

לא עוד שירותי שקל תשעים
רוב בעלי העסקים מציעים שירותי מבוא זולים - דרך לגיטימית להביא אנשים 'לטעום' אותם כדי למכור להם מוצרים גדולים יותר.
אלא שהלקוחות והקהל הרחב פחות ופחות מתפתים לשירותים זולים שגורמים להם לצאת מהבית, רק בשביל שימכרו להם.
הם רוצים ערך! תמיד.
המשמעות עבור בעלי העסקים: בעלי עסקים יהיו חייבים להציע שירותי פרימיום משמעותיים. גם מוצרי המבוא, כולל קורסים דיגיטליים, הרצאות וסדנאות מבוא - יהיו חייבים לתת ערך רב, לצמצם את זמן המכירה, ולדאוג שכל מוצר שלהם מביא ערך רב ועומד בפני עצמו

 

כרטיס היציאה מסיר הלחץ
ואם כבר אמרנו תחרות - רוב בעלי העסקים מתמודדים איתה דרך הורדת מחירים. הגישה הזו אולי מביאה לקוחות אבל לאורך זמן משאירה את בעל העסק במצב הישרדותי ומרדף אחרי הכנסות.
המשמעות עבור בעלי עסקים: הדרך לצאת מסיר הלחץ היא להפוך לאוטוריטה ומוביל דעה. בעל עסק שהוא אוטוריטה אינו נמצא במשחק השוחק של מחירים.
הפיכה לאוטוריטה אינה דבר פשוט אבל בהחלט אפשרית, דרך ערך גבוה מאד, נוכחות מאסיבית ועקבית, יצירת תוכן מוביל שקובע אג'נדה.

 

יותר ויותר אישי
דור ה-Y, שפע האפליקציות והמדיה גורמים לנו לחשוב שאנחנו רוצים הכל ברשת. התקשורת הפכה יותר כתובה והקשר בין אנשים יותר ויותר דיגיטלי.
זו בדיוק הסיבה למה אנשים יותר ויותר יחפשו שירות אישי ובלתי אמצעי.
לקוחות ידרשו נוכחות ושירות של בעל העסק, ושיהיה יותר נגיש.
המשמעות עבור בעלי עסקים: בעלי עסקים יהיו חייבים להראות שהשירות שלהם הוא אישי. ככל שתתאפשר אליהם גישה עם זמינות גבוהה שלהם ולא רק של שירות הלקוחות, כך יעריכו את העסק ויבחרו בו.
חשוב מאד לשים גבולות כי מעבר לרמה מסוימת של זמינות הערך של בעל העסק מתחיל לרדת.

 

לקחת אחריות
כולנו שבעים מהבטחות גדולות ותוצאות קטנות. אנחנו רוצים בעלי עסקים שמבינים שבסופו של דבר אנחנו משלמים על תוצאות.
המשמעות עבור בעלי העסקים: בעלי עסקים יצטרכו לצמוח למקום המקצועי והאישי שייאפשר להם להתחייב על תוצאות ולעמוד בכך. זהו שינוי תפיסה שהרוב המוחלט של בעלי העסקים בתחומי השירות עוד לא עשו.

 

סיכום
עולם העסקים יהיה מגוון, עשיר, מהיר, צבעוני ותחרותי יותר ויותר.
הפרמטרים שייקבעו את סיכויי הצמיחה וההצלחה של בעלי עסקים הם:
⚔️המיינדסט - כמה הם בנויים ריגשית למרתון של בנייה וניהול עסק.
⚔️בניית שיתופי פעולה פוריים - מנוע חזק והכרחי כדי לצמוח
⚔️התמדה ועיקביות בעשייה - כי אין קיצורי דרך במרתון
⚔️ניהול מונחה יעדים ואפקטיבי - לאן אני מכוון, מה מקדם לשם ובעיקר מה לא

אז תהיו סמוראים גם ב-2020 - תגיעו מוכנים 💪⚔️
בהצלחה

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

מועדון הסמוראים

המעטפת המלאה לבעלי עסקים -

ליווי עסקי ומנטלי

לפרטים

ofer Samurai_logo_end-01 על רקע שחור.png
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
עופר מכמל
מגדל עסקים, קניון עזריאלי ראשונים, ראשל"צ
054-681-1182